İslam'da canlıların ruhu-hayaleti olmadığını çalışmamda ayetlerle göstermiştim:
http://www.diniyazilar.com/dy/oku/1425/islamda-canlilarin-ruhu-hayaleti-yoktur.htm
Şimdi bu konuyla ilgili bana gelen soruyu ve altına verdiğim cevabı da aktarıyorum;
Başka bir forumda Shaban nikli katılımcı sordu:
QUOTE
Hocam, farzedelim dünyada mükemmel bir klonlama ve senin beynindeki hatıralarını vs yi içeren tüm bilgiyi başka bir beyne kopyalama teknolojileri olsun. Senin aynını klonladılar ve beynindeki bilgiyi aynen o klonuna aktardılar. Yani senin madde olarak aynını yarattılar. Sonra sana dedilerki, sen kopyanda zaten yaşamaya devam edeceksin."
Kabul eder misin? Yerinde olsam ben etmem, çünkü o klon sen değilsin, tamamen başka biri. Ne onun yediği pirzolanın tadını alırsın, ne de onun etini yakan ateşin acısını hissedersin.
İşte ruh kavramı bence burdan geliyor. Eğer Allah beni ödüllendirmek yahut cezalandırmak için tekrar diriltecekse, o ben olmalıyım, beni temsil eden başka bir varlık değil. Aksi durumda ben bugün, ahirette başka bir varlığın mutlu yaşaması için bir anlamda kendimi belli şeylerden mahrum eden bir enayi durumuna düşerim.İşte bu yüzden benim hiç yok olmayan bir parçam olmalı ki, yarın ahiretteki ceza yada ödülün muhatabı olsun.
Keza İsra 85'te Allah peygabere "sana ruhtan sorarlar, deki bu konuda bana çok az ilim verilmiştir" diyor. Herhalde peygambere vahyi ya da cebraili sormuyorlar, bildiğimiz ruh olayını soruyorlar. Eğer ruh diye bir şey olmasa Allah, o eskilerin masalıdır der geçer, ama öyle demiyor.
Bilmiyorum dediklerim hakkında ne düşünürsün ?
vesselam
CEVABIM
Senin bahsettiğin "canının bedenle bütünleşmesi sonucu ortaya çıkan nefsin".
Hayır, ahiretteki yaratılış senin kopyan değil, sen olacaksın.
Ama bu nefsin, tek başına var olabilen ve düşünebilen varlık falan değil.
Yaşam enerjisinin(ki o da elektrik gibi maddidir) bedenle buluşması sonucu yine sana özgü nefsin ortaya çıkacak.
Senin sen olman için, içine bir hortlağın girmesi gerekmiyor.
Tam tersine, onun olmaması gerekiyor.
Yoktan nasıl yaratıldıysan ve bu "sen" olduysan, yine aynı şekilde olacak
Verdiğin ayette vahiy ve ilgili melekten bahsediliyor.
Ama yine ortada hortlakla ilgili bir soru falan yok.
Fakat hadis veya İncil gibi başka kaynakların etkisi altında kalırsan, ruhları soruyor zannedersin.
Kuran'da özel isim olarak Ruh(vahiy meleği) hep tek başına geçer.
Hiçbir insana ait falan değildir. O da senin benim gibi bir kuldur ve görevi de vahyi iletmektir.
Bir de şu ayetler de konuyla bağlantılı:
KAF
2 İş sanıldığı gibi değil! Kendilerine içlerinden bir uyarıcı geldi diye şaştılar da şöyle dediler o küfre batanlar: "Acayip şey bu!"
3 Ölünce mi, biz toprak olunca mı? Çok uzak bir dönüştür bu."
4 Toprağın onlardan neyi eksilttiğini pek iyi bilmişizdir biz. Her şeyi saklayıp koruyan bir Kitap var katımızda.
İnkarcılar, öldükten sonra bedenlerinin tamamiyle yok olacaklarını düşünüyorlar.
Ama 4. ayette onlara gerekli cevap veriliyor.
Parmak uçlarına kadar tüm bilgiler kayıtlıdır ve yeni yaratılışta yine "aynı insanlar" olarak var olacaklardır.
*********
Bu dünyadaki bedenin de sürekli yenileniyor. Her 8 yılda bir falan tüm hücrelerin yenilenmiş oluyor. Son araştırmalarda, bugüne kadar yenilenmediği düşünülen beyin hücrelerinin bile yenilendiği iddiaları var.
Yani 10 yıl önceki bedeninden hiçbir kırıntı yok şu anda.
Seni sen yapan, senden bir parçanın kalması değildir.
Seni sen yapan, Allah'ın gözünde senin sen olmandır.
Allah'ın sana yüklediği değer ve bireyselliktir.
Bir zaman makinasına atlayıp geçmişe gidebilsen kendinin eski haline ulaşacaksın. Ama ortada bir sorun olacak, 2 tane sen olmuş olacaksın. Bir zamanda yolculuk yapan, bir de geçmişe gittiğinde karşılaştığın sen.İki tane Şaban yanyana gelmiş olacak.
Ama Allah seni birey olarak yarattığından, sen yine benliğinden birşey kaybetmemiş olacaksın.
İkizler, kopyalama olayı başkadır, bu bambaşka...
Allah seni birey olarak yaratmış ve seni biliyor.
Seni sen yapan parçan-molekülün vs. değil, budur.
Selam ve sevgiler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder